املاک مرکزی کیش ۳ خرداد ۱۴۰۲ 0 نظر

اجاره خانه محلی در کیش

جزیره کیش یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی است که به عنوان مقصد سفر در تمام طول سال برای مسافران ایرانی و خارجی، در نظر گرفته می‌شود. این جزیره زیبا، جزئی از استان هرمزگان است که در حال حاضر حدود 42 هزار نفر جمعیت دارد. این جزیره 13 کیلومتر از سواحل ایران فاصله دارد و جزء مناطق هفتگانه آزاد ایران محسوب می‌شود. جزیره کیش دارای سه جزیره تابعه نیز هست که آن‌ها نیز جزئی از منطقه آزاد آن محسوب می‌شوند: جزیره هندرابی، جزیره فارور کوچک و فارور بزرگ. در این مقاله قرار است در مورد کارت کیشوندی، مزایای آن، شرایط دریافت آن و همچنین نحوه دریافت و تمدید آن صحبت کنیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کارت کیشوندی چیست؟

کارت کیشوندی یک کارت مخصوص است که به اعضای ساکن در جزیره کیش اعطا می‌شوند. این کارت که همان کارت شهروندی برای جزیره کیش است، می‌تواند مزایایی برای صاحبان آن‌ها به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اعضای دارای کارت کیشوندی می‌توانند از مزایایی مانند تخفیف‌های گمرکی و بهره‌مندی از تخفیف در مراکز تفریحی و آموزشی جزیره کیش بهره‌مند شوند.

از جزیره کیش نیز روزانه تعداد زیادی کشتی تجاری عبور می‌کند که این منطقه را به یک نقطه حیاتی در تجارت بین کشورهای ایران، حاشیه خلیج‌فارس و هندوستان بدل کرده است. به همین دلیل این جزیره، فرصت‌های بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه تجارت بین‌المللی دارد. ازاین‌رو، برای ساکنان این جزیره نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که با ارائه کارت کیشوندی، قابل وصول هستند.
شرایط دریافت کارت کیشوندی چیست؟ کارت کیشوندی مخصوص ساکنان جزیره کیش است اما شما لزوماً نیازی ندارید که بومی این جزیره باشید یا محل تولدتان در آنجا بوده باشد. کسانی که حداقل برای مدت 6 ماه در این جزیره ساکن بوده باشند، با اراده سند ملک یا مدرک اجاره نامه، می‌توانند کارت کیشوندی را دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که شما در زمانی که درخواست کارت کیشوندی را ارائه می‌دهید، باید ساکن جزیره باشید. علاوه بر این، شغل شما نیز باید در جزیره کیش مشخص باشد. یعنی شما تنها با ارائه مدرک اجاره نامه یا سند منزل، نمی‌توانید کارت کیشوندی را دریافت کنید. شرط مربوط به شغل، منحصر به شغل‌های دولتی یا آزاد نیست و شما هرگونه مدرکی که برای اثبات شاغل بودن خود بتوانید ارائه کنید، موردقبول واقع خواهد شد. درنهایت شما باید در کلاس‌های توجیهی نیز شرکت کرده باشید. این کلاس‌ها مربوط به قوانین محیط زیستی حاکم بر جزیره کیش، اصول شهروندی این جزیره و همچنین قوانین رانندگی خواهد بود. بعد از پشت سر گذاشتن این کلاس‌ها، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید کارت کیشوندی را دریافت کنید.

پیام بگذارید